0 Één website voor de paardenbranche, zinvol of onzin?
- Algemeen
- door Paardenetc
- 27-03-2018
Één website voor de paardenbranche, zinvol of onzin?
Als je paarden hebt ben je altijd op zoek naar de beste diensten en producten voor je paard. Paarden houden is niet bepaald goedkoop en er gaat ook nog eens veel tijd in zitten. Hoe fijn zou het dan zijn, als alles voor paard en ruiter makkelijker gevonden kon worden én zoveel mogelijk op één plek zou staan?
Ook ik heb voor mijn paarden urenlang het internet afgespeurd op zoek naar een andere pensionstal, osteopaat, hoefsmid, paard en ruiter vakantie, instructie en ga zo maar door… Waarom was er niet gewoon één plek waar ik alles kon vinden en vergelijken, en ook nog eens met aanbod bij mij in de buurt?
Daarom heb ik Paardenetc.nl opgericht. Één plek waar je als paardeneigenaar alles vindt wat je nodig hebt. En de plek waar je als ondernemer in de paardenbranche makkelijk gevonden wordt door elke paardenliefhebber.
Paardenetc.nl
Voor de bezoeker bieden wij één plek aan waar alles voor paard en ruiter op gevonden kan worden. Al het aanbod is per onderwerp onderverdeeld in afdelingen en provincies zodat overzicht ontstaat en je gelijk kunt starten met filteren, vergelijken en zoeken in jouw buurt. Alles verzameld hebben op één website heeft als voordeel dat urenlang het World Wide Web afspeuren verleden tijd is en jij die tijd lekker aan je paard kunt besteden.
Voor de adverteerder bieden wij één plek aan waar paard-gerelateerde diensten en producten op aangeboden kunnen worden. Elke paardenliefhebber kent deze website en weet dat dit dé website is voor paard en ruiter. Dat maakt het uitermate geschikt voor elke ondernemer in de paardenbranche. Wil je dat jouw dienst en/of product door elke paardenliefhebber gevonden wordt en wil je daar niet teveel voor betalen? Voeg je advertentie dan toe op deze website.
Denk je aan paarden?
Dan denk je aan Paardenetc.nl
Hoe is deze website ontstaan
Door mijn eigen (medische) zoektochten voor met name mijn paard Zada, ben ik op het idee gekomen om deze website op te zetten. In die tijd had ze verschillende lichamelijke problemen maar de oorzaak en waar het precies zat kon niemand mij vertellen. Ik ben begonnen bij de meest voor de hand liggende, de dierenarts.
Toen deze uit gedokterd was ben ik andere specialisten gaan zoeken en dat was een hele tijdrovende zoektocht! Ik heb ontelbaar veel uren het Word Wide Web afgespeurd, niet alleen naar alle soorten hulp, maar ook voor de beste producten en het juiste voer. Dat heeft me naast veel tijd ook behoorlijk veel frustratie gekost. Ik vroeg me met enige regelmaat af waarom er niet één plek was waar je alles voor de paardenbranche kon vinden.
Paarden houden kost ontzettend veel tijd. Je wilt geen tijd verdoen met uren lang zoeken naar bepaalde diensten en producten. Waarom doen we dat dan nog steeds?
Op paardenetc.nl kan er heel gemakkelijk en snel gezocht worden, afdelingen en subafdelingen zorgen daar uitstekend voor:
Je hebt als ondernemer een eigen website
In Nederland wordt er ontzettend veel aangeboden voor paard en ruiter en de meeste ondernemers hebben een eigen website. Dit is noodzakelijk om diensten en producten optimaal te presenteren aan de klant, want deze bezoekt eigenlijk altijd even de website voor meer informatie. Ik deed dat ook, je wilt toch even weten met wie je het genoegen hebt. Ik had alleen wel gewild dat ik deze websites wat makkelijker had kunnen vinden.
Ik typte bijvoorbeeld osteopaat in op Google en er kwamen zo 200 opties tevoorschijn. Zo kan het toch ook zou je misschien zeggen? Tuurlijk! Maar nu moest ik ze allemaal nog gaan filteren op werkgebied, opleiding, werkervaring, tarieven enz. Ik heb niet alleen een osteopaat bij mijn paard gehad maar ook een fysiotherapeut, chiropractor, masseur, healer, cranio sacraal therapeut en zo kan ik nog wel even doorgaan. Als je deze zoektocht bij elke soort specialist moet doen dan komt vanzelf de vraag:
" Waarom is er geen website waar ze allemaal op staan? "
Er zijn wel een aantal websites maar die hebben allemaal een heel beperkt aanbod. Als je bijvoorbeeld massage neemt, heb je de keuze uit een aantal opleidingsinstituten. Allemaal hebben ze een eigen website waar ze hun cursisten/leden op vermelden. Bij vrijwel alle specialisten groepen is er sprake van verschillende stromingen, deze (websites) moeten allemaal eerst opgezocht worden. Daarna kan er pas per website gefilterd worden, dat maakt het nog altijd een hele klus.
Ik begon er steeds meer over te denken om zelf een website op te zetten. Om me heen merkte ik dat ik niet de enige was die problemen had met het zoeken en vinden. Ik kwam steeds meer oproepjes tegen en dat was voor mij een bevestiging dat er behoefte was aan één plek waar vraag en aanbod samenkomt. Maar niet alleen voor specialisten, eigenlijk voor zoveel mogelijk diensten en producten. Te denken aan bijvoorbeeld:
en nog héél véél meer!
" Alleen maar voordelen voor zowel de bezoeker als de adverteerder want:
vraag en aanbod vind elkaar! "
Verzamelwebsites
Ik ben een enorm voorstander van verzamelwebsites ik zie eigenlijk alleen maar voordelen van zo’n website. Daarnaast erger ik me aan onoverzichtelijkheid en tijdverspilling. Met één website waar je alles snel en makkelijk kunt vinden van een bepaald onderwerp beperkt het de zoektijd aanzienlijk.
Neem bijvoorbeeld Beslist.nl, een ontzettend grote website met heel veel categorieën waarbij je producten kunt filteren tot in de treure. Voor het gemak neem ik de categorie Kleding – Jassen. Deze afdeling jassen heeft 26 subafdelingen (zomer-winter-regen-leren-fleece en nog veel meer… )
Je kunt filteren op prijs, merk, kleur, maat, materiaal enz. Er staan allemaal jassen afgebeeld van verschillende winkels en webshops, klik je een jas aan dan kan je de omschrijving lezen en eventueel doorklikken naar de aanbieder zijn of haar website voor nog meer informatie. Hoe handig is dat! Er is ontzettend veel keuze maar tegelijkertijd óók overzicht. Daar wil je als aanbieder toch bij staan!
" Dat is toch dé definitie van tijd en geld besparing! "
Funda.nl dat is ook zo’n goeie, wie kent hem niet? Alle makelaars zetten hier de huizen op die zij moeten verkopen omdat ze weten dat deze dan voor iedereen zichtbaar zijn. Eerder was het zo dat, als je een makelaar in de arm nam, hij/zij voor je op zoek ging om het huis te vinden dat aan al jouw voorwaarden voldeed.
Hoe deed hij/zij dit? Door zo veel mogelijk collega makelaars op te bellen, om hun aanbod te bespreken. En de eigen websites van deze makelaars af te speuren. Wat een klus! Nu kijken ze op Funda en zien ze alles wat er te koop staat in één oogopslag van meerdere makelaarskantoren. Wat een gemak en tijd scheelt dat.
Vindbaar op Google
Er zullen steeds meer van deze verzamelwebsites bij gaan komen en dat is hard nodig voor overzicht en om überhaupt nog gevonden te worden. Want wie heeft er tegenwoordig geen internet? Daar is toch werkelijk alles op te vinden. In mei 1993 waren er slechts 50 websites. In december 2011 waren dat er 555 miljoen en tegenwoordig is dat aantal opgelopen tot 966 miljard! En hoeveel daarvan zou iets met paarden te maken hebben? Ook dat worden er steeds meer.
Hoe zorg je dan dat je dienst, product of website goed gevonden wordt? Door in Google zo hoog mogelijk te komen? Dat kan en het is ook knap als je dat voor elkaar krijgt, maar dat is veel werk, het vergt een bepaalde expertise en je moet dit bijhouden. Want een hoge notering hebben is één maar deze ook hoog houden is twee... En daarmee is het ‘ filter ’ probleem niet opgelost.
Een potentiële klant kan jouw naam wel tegenkomen op de eerste pagina van Google maar als dit paard in Friesland staat en jij voornamelijk werkzaam bent in Zeeland, is het meest voor de hand liggend dat deze zoekende klant nog even door zoekt naar iemand meer in zijn/haar omgeving. Logisch toch!
Een grote website zoals Paardenetc.nl zal veel sneller hoger komen in Google. Dat komt door de omvang van de website. Hoe meer advertenties er worden geplaatst hoe vaker de naam van de website terug te vinden is in de zoekresultaten. Dat heeft als resultaat dat iedereen Paardenetc.nl ziet opduiken, gaat bezoeken en ontdekt dat er alles op aangeboden wordt wat maar met paarden te maken heeft. Zo óók jouw dienst en/of product. Ook al is de website nog zo groot, doordat er veel afdelingen zijn en er goed gefilterd kan worden, zal jouw advertentie ten alle tijde goed zichtbaar blijven.
" Van zogenaamde ondergesneeuwde berichten is dus geen sprake. "
Ik heb genoeg klanten
Hartstikke goed en super fijn, dat is natuurlijke het ultieme doel als je een ondernemer bent. Maar ook dan is je toevoegen op deze website van meerwaarde. Waarom? Stel je helpt mensen met trailerladen, en je rijdt van Friesland naar Zeeland om paarden de trailer in te helpen. Hoe fijn zou het zijn als je minder tijd kwijt bent aan reistijd en meer mensen/paarden kunt helpen?
Dát is ondernemend denken: zoveel mogelijk ‘opdrachten’ in zo min mogelijk tijd. De klant heeft voldoende opties per provincie dus die kunnen eerst gaan kijken in hun omgeving voordat ze iemand moeten vragen die verder weg woont, dat kan immers altijd nog. Jij bespaart op brandstof en kan meer opdrachten aannemen. De klant bespaart tegelijkertijd op reiskostenvergoeding.
Deze gebruikers hebben Paardenetc.nl al gevonden:
We hebben toch Facebook?
Maar, zou je misschien zeggen: We hebben toch Facebook, Instagram en andere soorten social media? Dat is gratis, werkt heel makkelijk én is zeer effectief. Klopt helemaal. Voor bepaalde dingen zijn deze social media kanalen super handig en effectief. En ik zeg ook absoluut niet dat je hiermee moet stoppen.
Maar waarom zou je dan voor een advertentie plek betalen als iets anders gratis is? Omdat een website een totaal beeld geeft, er vergeleken en specifiek gezocht kan worden. Dit is bij de social media kanalen niet mogelijk. Facebook filtert berichten, deze bepaald wat jouw vriend of volger te zien krijgt en vooral ook wat niet. Je berichten zijn dus lang niet voor iedereen te zien.
Na de laatste update van Facebook is het als bedrijf nog veel moeilijker om jouw berichten aan nieuwe mensen te laten zien. Facebook heeft het gratis bereik door ‘likes’ en ‘shares’ ingeperkt. Wil je nieuwe mensen bereiken op Facebook, dan moet je er of superveel tijd in steken of betalen.
" Op een website zijn diensten en producten voor de hele wereld altijd én overal te zien "
Op Facebook zijn deze berichten door lang niet iedereen te zien en zeker niet altijd en overal. Het grote voordeel is dat berichten plaatsen makkelijk en snel gaat en ook nog eens met één druk op de knop zo vaak te delen zijn als je maar wilt. Baat het niet dan schaadt het niet toch?
Een advertentie plaatsen is daarmee vergeleken heel veel werk, tenminste dat denken we! We zijn intussen wel een beetje verwend, alles moet makkelijk en snel gaan, het liefst met één druk op de knop. Ik heb het adverteren op paardenetc.nl zo makkelijk en snel gemaakt als maar mogelijk is. Neem de tijd om een kwalitatief sterke advertentie te maken, dit hoef je maar één keer te doen en de advertentie zal veel meer opleveren.
Waarom? Omdat een advertentie altijd en overal voor de hele wereld te zien is en vooral ook blijft.
Tips hoe jij je positie in Google kunt verbeteren
Als ondernemer heb je je eigen website goed op orde, te denken aan een goede SEO, relevante links en informatieve artikelen en blogs.
Daarnaast neem je de tijd om een kwalitatief sterke advertentie aan te maken op Paardenetc.nl daar hoef je maar één keer de tijd voor te nemen. Het is belangrijk dat de tekst duidelijk is en de link van jouw eigen website genoemd wordt. Je krijgt dan én nieuwe bezoekers én vanzelf een betere positie in Google.
Facebook kan je er gemakkelijk bij doen, berichten posten is gratis, gaat eenvoudig en snel vanaf je telefoon.
Op deze manier haal jij het maximale resultaat uit jouw onderneming zonder tijd en moeite te verspillen.
Om jou als ondernemer zo goed mogelijk te helpen met het maken van een sterke advertentie hebben we een aantal pagina's aangemaakt:
Wat maakt Paardenetc.nl uniek?
Voor alles een afdeling
Om deze website op te zetten, moest deze anders zijn dan anderen, uniek. Iets dat er al is, hoeft immers niet meer opgezet te worden. Er zijn al veel websites met een redelijk aanbod maar er was én is er geen één met een totaal aanbod. Daar bedoel ik mee, dat men alle soorten diensten en producten op deze website kwijt kan. Overal in een afdeling voor aanwezig, is er geen directe? Dan zijn er altijd nog de afdelingen genaamd overige.
Lage tarieven
Daarnaast was mijn streven om adverteren voor iedereen mogelijk te maken én te houden door de advertentie tarieven laag te houden. Dit kan ook, zolang er maar voldoende aanbod is. Door de hoeveelheid afdelingen en dat mijn streven is: Dé website te worden voor de paardenliefhebber, moet dit te realiseren zijn.
Helpen
Voor de paardenliefhebber hebben we dus een handige website gecreëerd waar men tegen lage tarieven diensten en producten kan aanbieden. Maar ik wilde ook graag iets voor goede doelen doen. Deze mensen doen zo goed werk en zij kunnen altijd hulp en geld gebruiken vandaar dat er afdelingen aanwezig zijn waar zij gratis gebruik van kunnen maken. Met de opbrengsten van de advertentieplaatsen is het mogelijk om donaties te schenken aan diverse stichtingen en goede doelen.
Lang verhaal kort
Deze website wordt dé startpagina voor de paardenliefhebber.
Denk je aan Paarden?
Dan denk je aan Paardenetc.nl
Wil jij als ondernemer:
- voor elke paardenliefhebber te zien zijn
- snel en gemakkelijk advertenties plaatsen
- zo min mogelijk gedoe en administratie
- zo veel mogelijk ' ondernemen '
- en dat alles voor een zeer betaalbaar tarief
Wil jij als bezoeker:
- geen langdurige zoektochten meer afleggen
- alles voor paard en ruiter op één plek kunnen vinden
- meer dan genoeg keuze hebben
- gemakkelijk kunnen filteren
- snel producten en diensten kunnen vinden
Maak dan gebruik van deze website! Alleen zo vind vraag en aanbod elkaar.
Verder besteden we aandacht aan goede doelen, is er een Facebookpagina waar we met enige regelmaat geplaatste advertenties en informatie op delen en er zijn blogs en ervaringsverhalen te lezen. Zo heeft een paardenliefhebber alle tools om zo goed mogelijk voor zijn of haar paard te zorgen.
Zinvol of overbodig
Onze vraag aan jou: Nu je dit gelezen hebt, wat vind jij van deze website? Wat vind je goed en wat kan beter? En heb je nog ergens vragen of opmerkingen over? Je helpt ons ontzettend met een reactie door er één achter te laten.
Bedankt voor het lezen
&
Alvast hartelijk dank voor je reactie.
Vriendelijke groet,
Marja van Keulen